Socialnämnden 26/8 -15 | Sverigedemokraterna i Vara

Socialnämnden 26/8 -15

Socialnämnden 26/8

Idag inledde ordföranden Ulf Genitz (C) på betald sammanträdestid med ett tal om hur upprörd han blir av att ”vissa” partier pratar/sprider politik på sociala medier. Han menade vidare att han aldrig varit med om något liknande samt att det är mycket oseriöst att prata politik på exempelvis facebook.
(När farbrorn talat färdigt var Hannyah Jörtoft (SD) mycket tydlig med att vi diskuterar politik med folket i vårt parti och kommer fortsätta att göra det.)

Vi blev även informerade om att vår socialchef varit med i en olycka i en cykeltävling och skadats ganska illa. Vi vill passa på att sända en tanke och hoppas på ett snabbt tillfrisknande!

När det var dags att diskutera Bondens verksamhet (demensboendet som ska bli boende för ensamkommande) passade vi på att ställa alla de frågor vi och våra sympatisörer velat få svar på.
2018 – 2019 beräknas det vara brist på äldreboenden i Vara kommun (innan man tar boendet Bonden)
Beslutet om att demensboendet ska bli boende för ensamkommande togs i Juni.
Korttidsboende ska börja flyttas den 4:e September.
Bonden ska vara tömd innan oktober.
Vissa renoveringar ska göras innan ungdomarna flyttar in.
Hissen kommer troligtvis inte renoveras.
Dagverksamheten får vara kvar i källaren tillsvidare, men framtiden är osäker.
Hur det blir med de timanställda är det ingen som vet i dagsläget.

Naturligtvis diskuterades en del andra ämnen och vi fick även ytterligare utskällningar under ovanstående punkt men inget av större allmänintresse.

Ett tips såhär i efterhand till övriga politiker i kommunen från oss i Sverigedemokrater i Vara får bli att pröva på diskutera politiska frågor med folket, det är faktiskt mycket givande!