SOMMARTAL & MEDLEMSFEST I SÖLVESBORG | Sverigedemokraterna i Vara

SOMMARTAL & MEDLEMSFEST I SÖLVESBORG

Sommartal och medlemsfest i Sölvesborg

Alla aktiva kommunpolitiker i Vara fick möjligheten att åka ner till Sölvesborg i år.
Efter ett långt men mycket oroligt sommaruppehåll ville vi unna varandra en rejäl kickoff inför höstens arbete!
De som hade möjlighet att delta var Hannyah Jörtoft, Hillie Jörtoft, Therese Wellbrant och Franz Wellbrant.

11997139_10207548432970940_1340816716_n

På lördagen den 29:e augusti runt 12:00 var vi på plats i fyra årstiders park för att få bra platser i väntan på Jimmie Åkessons sommartal som skulle börja 14:00.
Det var enorma mängder människor som tagit sig till Sölvesborg för att lyssna på Jimmies tal (Närmare 2500st jämfört med Stefan Löfvens tal som drog ca 500st i centrala Stockholm) som han inledde med ett uppträdande tillsammans med Marcus Öhrn från bedårande barn som han nyligen släppte en singel tillsammans med.
Hela talet kan du se här https://www.youtube.com/watch?v=8IMfTXYyne4

11997057_10207548420850637_1920334472_n

På kvällen 18:00 började ett hårt bevakat insläpp av föranmälda medlemmar till medlemsfesten på slottslängorna utanför Sölvesborg. Väl inne bjöds vi på en fantastiskt god välkomstdrink och fick möjlighet att mingla med partikamrater från hela landet samt några av våra största förebilder!
Vi bjöds på en fantastiskt god buffé innan Marcus Öhrn med band intog scenen, även med sällskap av Jimmie Åkesson till och från.
Vi hade alla otroligt trevligt och hoppas kunna göra det här äventyret tillsammans igen, förhoppningsvis med flera!
En musikvideo från medlemsfesten kan du se här https://www.youtube.com/watch?v=a6hOUd1P2Ug&sns=fb